Αρχική Σελίδα - Home Page      
  Angelus Novus | Scabrio 2 |  
 
  Angelus Novus
  Θέατρο ΌΡΑ
  Παραστάσεις
  Φαύστα ή Η Απολεσθείς Κόρη
  Ένα κάρο παραμύθια
  Preparadise Sorry Now
  Οράτιος και Mauser
  Η Φόνισσα
  Ο Μαύρος Πρίγκιπας
  Τρικυμία
  Στα ¶κρα
  Scabrio 2
  Ηρακλείδαι
  Όπως Σας Αρέσει
  Ο Θάνατος του Τενταζίλ
  Πώς να πω
  Ικέτιδες
  Είστε όλοι σας καθάρματα
  Το Συσσίτιο
  Insenso
  Η Σονάτα των φαντασμάτων
  Κάτω από το Γαλατόδασος
  Κουκλοθέατρο
  Θεατρικά Βραδινά
  Τρέχουσα Περίοδος
  Στούντιο Κοιτώνες
  Περί Θεάτρου
  Επικοινωνία
 

Επιστροφή

Το Έργο

Ο τίτλος

SCABRIO (εκ του λεξικού) : λέξη αγνώστου ετύμου και σημασίας. Μνήμη ίσως αυτοκινήτου πολυτελούς, ευάερου και ευήλιου, καθότι ξεσκέπαστου. Ίσως λογοπαίγνιο, συμφυρμός : SCA και BRIO, προς ένδειξη μιας κατάστασης σκαμπρόζικης και  μπριόζας. Η λέξη μαρτυρείται από τον 18ο αιώνα αλλά η χρήση της επιβάλλεται παγκοσμίως μόνον τον 21ο.

Δύο μονόπρακτα σύγχρονων Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων, με ανατρεπτικό χιούμορ και ποιητική γλώσσα : Ο Μαύρος Πρίγκιπας, του Κ. Σ. Δαμιανού και Κάλυ, η Κωλε-ξιονέρ, της Ελένης Μερκενίδου*.

Ο Μαύρος Πρίγκιπας
(δες επίσης και την ενότητα: [2006] Ο Μαύρος Πρίγκιπας)
Μια ξεπεσμένη αριστοκράτισσα εξομολογείται στον άντρα της τις ερωτικές περιπέτειές της με νέγρους και την αποτυχία της να τους υποτάξει πραγματικά, παρόλα τα –αθέμιτα- μέσα που χρησιμοποιεί. Μονόλογος  προκλητικός και ταυτόχρονα λυρικός, που ισορροπεί ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, με «πριγκιπικές» παρ-εμβάσεις.

Κυρία Μ : Τι φοβερή στιγμή! Τι φοβερή αποκάλυψη! Αυτοί οι αποτρόπαιοι μαύροι δαίμονες, αυτά τΆ ατίθασα αγρίμια, γεννήθηκαν για να ΅ναι σκλάβοι, κι ελεύθεροι ακόμη παραμένουν σκλάβοι, αυτό είναι το πρόβλημα, όχι το δικό τους, το δικό μας. Γιατί τι μπορεί νΆ αξίζει αυτό που κατακτούμε χωρίς καμιά αντίσταση και τι κατακτούμε στην πραγματικότητα όταν αυτό που κατακτούμε γυρεύει από μόνο του να κατακτηθεί;

Κάλυ, η Κωλε-ξιονέρ
Oπισθολογία η τέχνη της εκ των έσω αυτοανάλυσης είναι η δημιουργία της Καλυψώς. Νεράιδα της Μυθολογίας, κόρη Ποσειδώνα. Δεν κωλώνει, αντ' αυτού διασκεδάζει, διασχίζει τη Μυθολογία με υπερρεαλιστική και κριτική διάθεση, και ξαναγράφει την ανάγκη του νόστου. Μονόλογος νόστιμος και περίεργα εύπεπτος.

Κάλυ: Ω, σας βεβαιώνω ότι σε κανένα άλλο μέρος του σώματος δεν φαντάζει καλύτερα η σημασία της λεπτομέρειας. Μια τρίχα, μια ζαρωματιά, μια απρόοπτη πτυχή του δέρματος, μια σύσπαση των μυών, ένα πεισματάρικο σούφρωμα, μια αναπάντεχη κοιλότητα σαν μισοφέγγαρο που διστάζει να γεμίσει…

Περί της Κάλυ    
Η Κάλυ η κωλε-ξιονέρ είναι μία από τις τρεις γυναίκες-σταθμούς, τις νοστιμούλες που ο Οδυσσέας συνάντησε στο νόστο του. Η Κάλυ (Καλυψώ) έχει όλες τις χάρες και όλα τα ελαττώματα μιας νεράιδας, αλλά και μιας καλλιτέχνιδας. Η φοβερά πρωτότυπη τέχνη της, η Οπισθογλυφία, φτάνει σε ύψη αισθητικής, αποκαλύπτοντας συγχρόνως σε θνητούς και αθανάτους τη σημασία των οπισθίων, των οπισθίων που παρουσιάζουν τέτοια ποικιλία, όση και τα πρόσωπα της οικουμένης. Επιπλέον, στην προσπάθειά της να φιλοτεχνήσει τα οπίσθια του –διόλου συνεργάσιμου– Οδυσσέα, εφευρίσκει το ανατομικό στρώμα. Τα «πράγματα του κώλου» εξισορροπούν αίφνης το αστείο με το σοβαρό, τη φαντασία με την πραγματικότητα, την τέχνη με τη ζωή.
Ελένη Μερκενίδου


* Η Κάλυ, η Κωλε-ξιονέρ συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο της Ελένης Μερκενίδου Οι Νοστιμούλες. Ο Μαύρος Πρίγκιπας αποτελεί το 1ο μέρος του ομώνυμου κειμένου του Κ.Σ. Δαμιανού. Και τα δύο έργα έχουν εκδοθεί από τις εκδόσεις UNIVERSITY STUDIO PRESS.

Η Σκηνοθεσία | Η Ταυτότητα της Παράστασης

Επιστροφή

 

 
 
  design & support by Design & Support by ITIS - Visit our website   Επικοινωνία | Αρχική